تماس با ما

شرکت آرتا فلکس نماینده دو شرکت سوپرفلکس و سانا که بزرگترین انبار خصوصی عایق های حرارتی و برودتی شامل : تمام سایزهای رولی و لوله ای با ضخامت های مختلف و همچنین محصولات جانبی از قبیل چسب مایع ، نوار درز گیر و … می باشد.

تماس با ما

عایق الاستومری آرتا فلکس

09917788454

تهران , بازار بزرگ شادآباد ، خیابان عزیزی ، خیابان آستانه ، پلاک 48

انواع عایق خودرو

انواع عایق خودرو

سر و صدا و ارتعاشات تولید شده توسط یک وسیله نقلیه می تواند برای راننده و همچنین برای کسانی که در جاده های شلوغ رانندگی می کنند می تواند بسیار آزاردهنده باشد.انواع عایق خودرو یکی از مباحث مهمی است که در سال ها اخیر مورد توجه بسیاری از افراد و دوستداران خودرو قرار گرفته است. عایق خودرو میتواند به دلایل مختلفی صورت گیرد از جمله این دلایل میتوان به جلوگیری از ورود صدا از سمت موتور به داخل کابین ، بهبود کیفیت سیستم های صوتی ، جلوگیری از انتقال صدا از کف خودرو که دچار پوسیدگی شده و.... اشاره کرد.

لوازم های مختلفی در بازار خودرو وجود دارد که هر یک کارایی خاص خود را دارند و به منظور هدف خاصی در عایق بندی و صداگیری خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات معمولا شامل انواع فوم عایق ، نمدها و دمپینگ ها می باشند.

1. نمد ریسایکل (نمد خودرویی)

نمد ریسایکل یکی از مورد استفاده ترین انواع صداگیر خودرو می باشد این نمد به خاطر نوع متریال خود که از الیاف نخی است و به علت وزن کم خود میتواند نقش موثری در کاهش فرکانس ها صوتی داشته باشد بسیاری از خودروسازها مانند ایرانخودرو و سایپا به طور فابریک از این عایق صوتی در کف و گاهی در درب ها و حتی در سقف استفاده میکنند.

2. ورق دمپینگ

ورق دمپینگ یکی از محصولاتی است که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است . این محصول در انواع دمپینگ بلاک گلد و دمپینگ بلاک سیلور در بازار عرضه میگردد دمپینگ علاوه بر نقشی که به عنوان عایق صوتی خودرو دارد اثر مثبتی در بهبود کارایی سیستم صوتی خودرو نیز دارد و از لرزش فلز درب در هنگام پخش موسیقی در ولوم های بالا جلوگیری میکند به همین دلیل دمپینگ ها برای آکوستیک درب ها و فضاهایی که باندهای سیستم صوتی نصب می شوند قابل استفاده هستند. علاوه بر این میتوان از آن ها در صداگیر کف خودرو و قسمت های پشت داشبرد و جلوگیری از انتقال صدای موتور به داخل خودرو نیز استفاده کرد..

3. عایق الاستومری

فوم الاستومری یکی از به روز ترین و پیشرفته ترین فوم های موجود در بازار است ، این فوم با توجه به فناوری که در آن به کار رفته است میتواند هم به عنوان یک عایق صوتی و هم به صورتی یک عایق حرارتی برای خودرو عمل نماید همین موضوع موجب شده که در بسیاری از برندهای خودرساز دنیا استفاده از این فوم معمول باشد و در بسیاری از خودروهای به روز و مدل بالا این نوع فوم به صورت فابریکی مشاهده شود.

از لحاظ دسته بندی عایق الاستومری یک عایق سلول بسته است در نتیجه بیشتر نقش جلوگیری از انتقال صدا را بر عهده دارد و در صورتی که در ترکیب با عایق های سلول باز مانند نمد ریسایکل یا ابر ساده آکوستیک استفاده شود حداکثر کارایی آن افزایش خواهد یافت.

فوم الاستومری به عنوان یک عایق خودرویی در درب ها ، در سقف ، در پشت داشبورد و گاهی اوقات در کف نیز قابل استفاده می.باشد علاوه بر کارایی فوق العاده مهمترین ویژگی این عایق کندسوز بودن آن است در خرید و انتخاب فوم الاستومری باید دقت داشت که انواع متفرقه این عایق کارایی لازم را نخواهند داشت و باید توجه داشت که از برند و همچنین از ضخامت مناسب این محصول استفاده شود.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید!

4. فوم شانه تخم مرغى الاستومری

این روزها فوم های شانه تخم مرغی ابری به خوبی جایگاه خود را در صنعت آکوستیک باز کرده اند و در بسیاری از استودیوها و هر فضایی که نیاز به صداگیری و آکوستیک دارد معمولا از این فوم ها بهره میبرند در صنعت آکوستیک خودرو نیز این امر مستثنی نبوده و بسیاری از افراد که میخواهند خودرو خود را عایق .کنند به سراغ فوم شانه تخم و یا سایر مدل ها مشابه این قوم میروند ولی باید دقت داشت این فوم اگرچه می تواند نقش عایق صوتی نیز داشته باشد ولی برای خودرو بیشتر ماهیت آکوستیکی دارد و معمولا از انواع نازک آن در درب ها ماشین به منظور بهبود صدای سیستم صوتی و جلوگیری از پیچش صدای سیستم صوتی در داخل درب خودرو و در نهایت بهبود کیفیت صدای سیستم صوتی خودرو استفاده می.شود همچنین باید دقت نمود این فوم نسوز نیست و نباید نزدیک موتور و قسمت های برقی اتومبیل کار شوند.

5. فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن یک عایق سلول بسته و ارزان قیمت است که شاید قیمت بسیار مناسب آن موجب شود بسیاری به منظور صداگیری خودرو به سراغ این فوم بروند. البته باید دقت داشت اگرچه فوم پلی اتیلن قیمت بسیار مناسبی دارد ، ولی کارایی آن به ویژه در قطرها کم ( زیر ۲۰ میل) نسبت به عایق ها مشابه نظیر فوم الاستومری به منظور عایق صوتی خودرو بسیار بسیار پایین تر است. معمولا از این عایق در سقف و گاهی درب خودرو استفاده می شود و به نظر میرسد استفاده از آن بیش از عایق صوتی کارایی بیشتری به عنوان عایق حرارتی داشته باشد به همین دلیل در صورت استفاده از فوم پلی اتیلن به منظور افزایش کارایی آن به عنوان عایق صوتی توصیه میشود حتما یک لایه نمد ریسایکل نیز در ترکیب با آن استفاده شود. همچنین باید دقت داشت که فوم پلی اتیلن نسوز نیست و در قسمت ها نزدیک به موتور و اگزوز و... به هیچ عنوان نباید استفاده شود.

6. ابر ریباند

یکی از انواع فوم هایی که به عنوان صداگیر کاربرد دارد ابر ریباند است. این قوم از ریسایکل مجدد خرده های ابر تولید می شود و معمولا دارای دانسیته بالایی است. همین امر موجب میشود ابر ریباند به عنوان عایق صوتی در موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرد. که یکی از این موارد صداگیر ماشین می باشد ابر ریباند نسوز نیست در نتیجه در محفظه موتور خودرو قابل استفاده نیست همچنین قطر بالای ریباند موجب می شود برای صداگیر پشت داشبرد اکثر خودروها مناسب .نباشد ولی این عایق گاهی برای صداگیر درب خودروها قابل استفاده است. البته باید دقت داشت که همانطور که ذکر شد با توجه به اینکه قطر ابر ریباند ( ۲سانت) است به همین دلیل صداگیر ریباند بیشتر برای صداگیر ماشین هایی با درب های بزرگ نظیر صداگیری پاترول ، لندکروز، پاژرو ، رونیز ، رنجرور ، بلیزر ، آهو ، ماشینهای آمریکایی مانند شولت ، بیوک ، دوج و فورد و ..... قابل استفاده است.

7. (MLV)

MLV یک ماده متراکم و انعطاف پذیر است که به طور موثر انتقال صدا را مسدود می کند. معمولاً به عنوان مانعی در برابر صدای جاده و ارتعاشات موتور استفاده می شود MLV معمولاً در درها، کف و قسمت صندوق عقب خودرو نصب می شود.

8. عایق فوم اسپری

عایق فوم اسپری یک گزینه همه کاره است که می تواند در مناطقی با شکل نامنظم اعمال شود. منبسط می شود و شکاف ها را پر می کند و عایق حرارتی و صوتی عالی را ارائه می دهد. فوم اسپری اغلب در مناطقی مانند داخل چرخ یا شاسی ها ، زیرخودرو و شکاف های بدنه استفاده می شود.

توجه به این نکته ضروری است که اثربخشی عایق خودرو به عوامل مختلفی مانند کیفیت نصب و نیازهای خاص وسیله نقلیه شما بستگی دارد. توصیه می شود قبل از انتخاب و نصب هر ماده عایق با یک متخصص مشورت کنید یا تحقیقات کاملی انجام دهید.

دسته بندی : عایق الاستومری

دسته بندی : عایق

دسته بندی : فوم

نظرات0