تماس با ما

شرکت آرتا فلکس نماینده دو شرکت سوپرفلکس و سانا که بزرگترین انبار خصوصی عایق های حرارتی و برودتی شامل : تمام سایزهای رولی و لوله ای با ضخامت های مختلف و همچنین محصولات جانبی از قبیل چسب مایع ، نوار درز گیر و … می باشد.

تماس با ما

عایق الاستومری آرتا فلکس

09917788454

تهران , بازار بزرگ شادآباد ، خیابان عزیزی ، خیابان آستانه ، پلاک 48

پمپ آب

پمپ آب

پمپ های آب یکی از اجزای ضروری سیستم های مختلف هستند، از تامین آب خانگی تا گردش استخر. با این حال، سر و صدایی که تولید می کنند گاهی اوقات می تواند مخل باشد. چه با پمپ استخر سر و کار داشته باشید و چه با یک مخزن آب ، کاهش سر و صدا می تواند محیط زندگی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد مخصوصا افرادی که در طبقات اول ساختمان سکونت دارند. در این بررسی اجمالی، استراتژی‌های موثری را برای به حداقل رساندن صدای پمپ آب و بهبود آرامش کلی بررسی خواهیم کرد.

روش های کاهش صدای پمپ آب

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که هنگام خواب صدایی از کف زمین میشنوید بله درسته صدای پم اب است که باید رفع شود. ما در این مقاله قصد داریم راه هایی جهت کاهش صدای پمپ آب را به شما ارائه کنیم که بعضی از آنها روش های پیشگیری هستند و برخی دیگر روش هایی جهت رفع مشکل این اتفاق هستند. 

مشخص کردن نوع سر و صدا

در ابتدا شما باید تعیین کنید صدایی که می شنوید چه نوع صدایی است. بعضا ممکن است این سرو صدا ها حاصل از لرزش های پمپ آب باشد. بسته به نوع سرو صدا ها راه حل های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد.

محفظه عایق صدا

یکی از راه های موثر برای کاهش صدای پمپ آب استفاده از محفظه های عایق صدا است. این محفظه ها برای کاهش صدای تولید شده توسط پمپ طراحی شده اند. آنها را می توان در اطراف پمپ نصب کرد تا نویز را به دام انداخته و جذب کند و عملکرد آرام تری را ارائه دهد. محفظه های عایق صدا به ویژه برای پمپ های استخر و مخازن آب با پمپ مفید هستند و به شما امکان می دهند از یک محیط آرام لذت ببرید.قبل از ساخت این جعبه، شما نیاز به اندازه گیری دقیق از پمپ آب خود دارید.این جعبه باید یک مقدار بزرگتر از پمپ شما باشد. این جعبه ها را می توان به راحتی با تخته های چند لایه و یا تعدادی پنل های مستطیلی از جنس فوم های لاستیکی  بسازید.

تعمیر و نگهداری

یک پمپ آب که به خوبی نگهداری می شود، کمتر احتمال دارد که صدای بیش از حد ایجاد کند. با برنامه ریزی منظم برای چک آپ و تعمیر و نگهداری از وضعیت عملکرد خوب پمپ خود اطمینان حاصل کنید. قطعات متحرک را روغن کاری کرده و هر قطعه آسیب دیده یا فرسوده را به سرعت تعویض کنید. با نگه داشتن پمپ در حالت عالی، می توانید سطح نویز را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

پایه های ضد لرزش

ارتعاشات می توانند به میزان قابل توجهی به صدای پمپ آب کمک کنند . به عنوان مثال در بعضی موارد شما می توانید صدای لرزش را بشنوید که صدایی کاملا مزاحم و آزار دهنده است و معمولا پمپ هایی که برروی کف یا دیوار نصب شده اند این صدا را ایجاد می کنند که حاصل از ارتعاشات آن برروی دیوار یا کف می باشد. در این مورد اولین اقدامی که باید انجام دهید، ثابت کردن پمپ برروی محل نصبی خود می باشد. قرار دادن پدها یا پایه های ضد لرزش زیر پمپ می تواند این ارتعاشات را جذب کرده و انتقال نویز را به حداقل برساند. اطمینان حاصل کنید که لنت ها از مواد بادوام ساخته شده اند که می تواند وزن و ارتعاشات پمپ را تحمل کند.

نصب صحیح

پمپ آب که به درستی نصب نشده باشد می تواند صدای غیرعادی ایجاد کند. در حین نصب پمپ ، مطمئن شوید که پمپ به درستی نصب شده است. هر گونه ناهماهنگی یا شل شدن اتصالات می تواند منجر به لرزش و صدا شود.

آسیب دیدن پروانه های پمپ آب

اگر در ورودی پمپ از فیلتر های مناسب استفاده نشود ممکن است مواردی مانند خاک، برگ، شن، ماسه و یا سنگ وارد پمپ گردد که در نتیجه موجب آسیب دیدن پروانه ها و سروصدای آنها شود

عایق های کاهنده صدا

برای نصب در داخل ساختمان، استفاده از یونولیت و یا عایق الاستومری در اطراف پمپ آب در نظر بگیرید. این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که به طور موثر صدا را جذب و کاهش دهند. با ایجاد یک مانع بین پمپ و فضای زندگی خود، می توانید تاثیر نویز را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

در نتیجه، به حداقل رساندن صدای پمپ آب با ترکیبی از تعمیر و نگهداری منظم ، نصب مناسب و سرمایه گذاری استراتژیک در راه حل های کاهش صدا قابل دستیابی است. چه با یک پمپ استخر یا یک مخزن آب با پمپ سروکار داشته باشید، اجرای این اقدامات می تواند آرامش فضای زندگی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در صورت نیاز، تعویض پمپ استخر را در نظر بگیرید و تکنیک های مختلف کاهش نویز را بررسی کنید تا بهترین کار را برای موقعیت خاص خود پیدا کنید.


دسته بندی : عایق

نظرات0