تماس با ما

شرکت آرتا فلکس نماینده دو شرکت سوپرفلکس و سانا که بزرگترین انبار خصوصی عایق های حرارتی و برودتی شامل : تمام سایزهای رولی و لوله ای با ضخامت های مختلف و همچنین محصولات جانبی از قبیل چسب مایع ، نوار درز گیر و … می باشد.

تماس با ما

عایق الاستومری آرتا فلکس

09917788454

تهران , بازار بزرگ شادآباد ، خیابان عزیزی ، خیابان آستانه ، پلاک 48

چگونه خانه را گرم کنیم

چگونه خانه را گرم کنیم

چگونه خانه را گرم کنیم ! فصل سرما آغاز شده و نه تنها باید به فکر گرم کردن خانه باشیم بلکه باید به فکر جلوگیری از هدر رفت انرژی نیز باشیم. زندگی کردن در یک محیط سرد برای سلامتی شما مضر است. راه های زیادی وجود دارد که می تواند شما را گرم نگه دارد استفاده از پکیچ، شوفاژ و بخاری‌های گازی و برقی راه حلی برای گرم کردن خانه است. اما این موارد کافی نیست وباید راه‌های دیگری را نیز برای گرم نگهداشتن خانه در زمستان در دستور کار قرار دهیم. راه‌هایی که نه هزینه بالایی دارد و نه وقت زیادی از شما می‌گیرد.

ابتدا ما از کف خانه شروع میکنیم :

یکی از بهترین راه‌های افزایش گرمایش خانه، گرم نگهداشتن کف خانه است. اما این کار را باید چطور انجام داد؟

امروزه تمامی ساختمان های که ساخته می شوند از عایق الاستومری استفاده میکنند تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود ولی اگر خانه شما قدیمی است هیچ مشکلی ندارد شما می توایند با موکت سرمای کف خانتان را بگیرید.

موکت یکی از ابتدایی‌ترین راه‌ها برای افزایش گرمایش کف خانه، موکت است. موکت‌ها در انواع و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند و دست مصرف کننده را برای خرید و انتخاب باز گذاشته‌اند. هزینه استفاده از موکت به نسبت راه‌های دیگر افزایش گرمایش کف خانه کمتر است.

سیستم گرمایش از کف: ایجاد سیستم گرمایش از کف نیاز به تمهیداتی دارد. معمولا گرمای این سیستم از برق یا پکیج‌های موجود در ساختمان تامین می‌شود.

اینکه چه راهی را برای گرم نگهداشتن خانه انتخاب کنید، بستگی به سال ساخت بنا، منطقه جغرافیایی، متراز خانه و … دارد. از جمله این راه‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

پنجره ها را ببندید!

پنجره‌ها به خودی خود می‌توانند موجب هدر رفت ۴۰ درصد از انرژی و گرمای خانه شوند. پس انتخاب و نصب یک پنجره دوجداره کار عاقلانه‌‌ای است.

تمام پنجره ها و درزها را ببندید این کار را نه تنها بر روی پنجره ها ، بلکه هر گونه درزی در نزدیکی پنجره نیز باید بسته و کیپ باشد.اگر حس کردید که دمای داخل خانه بیش از حد گرم است ، درزگیرها را بردارید. لای پنجره ها باید کاملا سفت و محکم بسته شده باشد و بهتر است که از درزگیرهای پلاستیک و قابل جدا شدن برای پنجره ها استفاده کنید تا هر وقت که خواستید آن ها را جدا کنید.

هنگام صبح که خورشید میتابد شما پرده هارا کنار بزنید تا از گرمای نور خورشید استفاده کنید و درب های اتاق هایی که پنجره ندارند و شما در آنها فعالیتی ندارید راببندید تا سرما را از خود منتقل نکنند و انرژی از دست نرود شما می توانید اگر شومینه دارید روشن کنید.زیرا گرم کننده های آتشین یک گرمای لذت بخش و کافی را به محیط خانه می بخشند.

کانال کولرهارا بپوشانید:

بعد از تمام شدن فصل گرما و دم دمای زمستان، کانال کولر را بپوشانید. ورود هوای سرد از کانال کولر می‌تواند تمام زحمات شوفاژها و بخاری‌های شما را بر باد دهد!

با آشپزی کردن خانه خود را گرم کنید!

آشپزی کردن یک فعالیت گرمازا است که می تواند دمای محیط خانه را نیز افزایش دهد. خوردن غذای داغ نیز به گرمای بیشتر درونی شما کمک می کند. سعی کنید که کیک یا کلوچه بپزید :گاز شما باید در اکثر مواقع روشن باشد تا بتواند محیط خانه و آشپزخانه را گرم کند . آشپزخانه ای که با آشپزی گرم شده باشد ، می تواند روی گرمای کل خانه تاثیر مثبت داشته باشد. اگر داخل فر کیک پخته بودید ، بعد از تمام شدن کارتان در فر را باز بگذارید تا گرمای آن در خانه جریان پیدا کند. 20 دقیقه در آن را باز بگذارید و بعد ببندید تا انرژی بیش از حد هدر نرود. از پخت و پزهایی که بخار تولید نمی کند، زیاد استفاده نکنید و سعی کنید که آشپزی تان را به گونه ای پیش ببرید که به افزایش رطوبت محیط کمک کند . دستگاه های بخور نیز می توانند گرما را جذب کنند و به شما تحویل دهند.

گاهی برخی برای گرم نگهداشتن خانه دست به کارهای خطرناکی می‌زنند. هر سال قبل از آغاز فصل سرما از تمام رسانه‌های عمومی، بابت رعایت استاندارهای وسایل گرمایشی اطلاعیه‌های مختلفی صادر می‌شود اما همچنان آمار فوتی‌ها بالا است.

استفاده از بخاری استاندارد با برندی شناخته شده، نصب دقیق لوله بخاری، جاگذاری مناسب دودکش و استفاده از بست و شلنگ استاندارد از جمله مواردی است که هنگام راه‌اندازی بخاری باید به آن توجه کرد.

از مواردی که هیچگاه نباید برای گرم کردن خانه سراغش رفت، استفاده از گازهای پیکنیک است. گاهی افراد برای فرار از سرمای خانه، تمام درزها را می‌بندند و وسایل غیر استانداردی مانند پیکنیک را روشن می‌کنند. تجربه این روش‌ها عواقب خطرناکی را در پی خواهد دارد

دسته بندی : عایق

دسته بندی : فوم

نظرات0