تماس با ما

شرکت آرتا فلکس نماینده دو شرکت سوپرفلکس و سانا که بزرگترین انبار خصوصی عایق های حرارتی و برودتی شامل : تمام سایزهای رولی و لوله ای با ضخامت های مختلف و همچنین محصولات جانبی از قبیل چسب مایع ، نوار درز گیر و … می باشد.

تماس با ما

عایق الاستومری آرتا فلکس

09917788454

تهران , بازار بزرگ شادآباد ، خیابان عزیزی ، خیابان آستانه ، پلاک 48

نوار برزنتی و نوار درزگیر الاستومری

نوار برزنتی و نوار درزگیر الاستومری

امروزه استفاده از عایق الاستومری جهت عایق بندی تاسیسات مانند کانال هوا، لوله های موتورخانه و پکیج بسیار گسترش یافته است. در این راستا لوازم جانبی و متعلقات این محصول نیز کاربرد ویژه تری نسبت به قبل پیدا کرده اند. از جمله متعلقات آن، نوار درزگیر الاستومری می باشد. 
همانطور که می دانیم در محل اتصال عایق های الاستومری به هم یک شکاف کوچک به وجود می آید که این درز نمی تواند به عایق الاستومری آسیب برساند و راندمان کار را پایین آورده و مصرف انرژی را افزایش دهد. در نتیجه می توان با کمک نوار درزگیر الاستومری این نقص را برطرف کرد. 
نوار درزگیر عایق های الاستومری
نوارهای  درزگیر الاستومری به شکل خود چسب دارهستند علاوه بر آن با توجه به هم جنس بودن نوار درزگیر الاستومری و عایق مورد نظر، جلوه ی نهایی کار بسیار عالی خواهد شد.  
این نوع نوار های درزگیر به منظور اطمینان خاطر از نفوذ ناپذیری از گرد و غبار و بخارهای موجود آب، و ضمنا مقاوم کردن  اتصالات درزهای عایق ها، برای جلوگیری ازهدر رفتن انرژی از طریق  درزها به کار گرفته می شود.
نوار درزگیر الاستومری در حلقه های 10 متری و با عرض و ضخامت متفاوت  که در ادامه گفته می شود قابل تولید و عرضه هستند.
نوار درزگیر عایق های الاستومری  از فوم لاستیکی سلول بسته تولید می شوند. که دارای ساختار سلولی یکپارچه و بستۀ بزرگ تر از 95 درصد می باشند ، این نوار ها که از جنس عایق الاستومری می باشد. برای هر2 نوع عایق الاستومری لوله ای و عایق الاستومری ورقه ای یا رولی، به منظور  پوشش دادن  فاصله های ما بین عایق ها استفاده می شود.
این نوع نوار درزگیر، دارای پایداری و مقاوت فوق العاده ایی  و استحکام بسیار عالی در برابر  کندانس، نبودن  حرارت و منتقل شدن  صوت است.
انواع نوار درزگیر الاستومری:
نوار درزگیر الاستومری 5 سانت 3 میل
نوار درزگیر الاستومری 3 سانت 3 میل
نوار درزگیر الاستومری 3 سانت 6 میل
نوار درزگیر الاستومری 5 سانت 6 میل
خصوصیات ویژه نوارهای  درزگیر عایق الاستومری :
استحکام بسیار عالی در مقابل  آتش
عدم نفوذ بخار آب و مایعات به داخل نوار
مقدار جذب نمودن خیلی پایین آب
بازده حرارتی و گرمایشی بسیار عالی
بازه ی مقاومت دمایی نوار درزگیر الاستومری بین ۱۵۰+ تا ۲۰۰- درجه سانتیگراد می باشد.  
مقاوم در مقابل بسیاری از ماده های شیمیایی، از قبیل : سدیم، سیلیس، فلورید، کلرید و …
در این نوع محصول به وجود آمدن باکتری و قارچ امکان ندراد
از ویژگی های و مزایای نوار درزگیر الاستومری، سازگار بودن این محصول به محیط زیست است. در حقیقت می توان گفت نوار درزگیر الاستومری دوستدار طبیعت است و آسیبی به آن وارد نمی کند 
صداهای محیط اطراف را جذب می نمایید.
نصب و استفاده آسان.
همانطور که در بالا اشاره شد به طور معمول نوار درزگیر الاستومری به صورت پشت چسبدار است. اما برای مقاومت بیشتر می توان از نوار درزگیر الاستومری به صورت نخدار یا مسلح نیز استفاده کرد. حتی در محیط های سرباز، نوار درزگیر الاستومری به صورت فویلدار آلومینیومی نیز کاربرد دارد.  
کاربرد نوار درزگیر الاستومری : 
عایق کاری ساختمان ها
قطعات مکانیکی
اتصالات
تجهیزات صنعتی و تأسیساتی 
خودروها
عایق کاری کانال های هوا
عایق کاری لوله های آب و فاضلاب
عایق کاری مخازن و تجهیزات صنعتی





چرا باید از این نوارها استفاده کنیم؟
معمولاً جهت عایق کاری از عایق خاصی به نام عایق الاستومری کمک می‌گیرند. این عایق همانند یک پوشش کاملاً مقاوم دور تا دور کل تجهیزات مدنظر را به صورت کامل می‌ پوشاند. در بسیاری از موارد این عایق کاری به صورت صحیح انجام نمی گیرد و در نتیجه یک سری درزهای بسیار کوچک و ریز در بین لبه های تجهیزاتی که عایق کاری آن ها به پایان رسیده است، مشاهده می شود.
این درزها ممکن است در نگاه اول چندان مهم نباشند؛ اما باید توجه داشته باشید که بدون نوار درزگیر الاستومری همین درزهای کوچک موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی خواهند شد؛ عدم بهره گیری از این محصول می تواند مشکلات جدی تری مانند هدر رفت انرژی را نیز به همراه داشته باشد. در واقع وقتی از این درزگیر استفاده نکنید، انرژی (به خصوص انرژی حرارتی) از درون همان درزها به بیرون حرکت می کند و در نتیجه راندمان و کارایی کل تأسیسات به شدت کاهش خواهد یافت؛ به همین دلیل توصیه می شود که بلافاصله پس از پایان روند عایق کاری الاستومری از این نوارهای درزگیر استفاده شود.
نحوه نصب نوار درزگیر الاستومری:
نوار درزگیر الاستومری به راحتی با چسب مخصوص به سطح عایق متصل می شود.
نوار درزگیر الاستومری باید کیفیت مناسبی داشته باشد تا بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران باشد. عدم برخورداری از کیفیت لازم در چنین محصولاتی منجر به ایجاد یک درزگیری نامناسب خواهد شد؛ به همین دلیل توصیه می کنیم که نوار درزگیر خود را از مراکز معتبری همچون آرتا فلکس تهیه کنید که همواره سعی در ارائه بهترین کیفیت با نازل ترین قیمت ممکن به کاربران دارد.   
چسب برزنتی نوعی چسب قوی و محکم است که برای اتصال قطعات مختلف به یک دیگر در سطوح مختلف به کار برده می‌شود. چسب برزنتی از پر کاربردترین ابزارهایی است که در مشاغل صنعتی به کار برده می‌شود بنابراین اگر شغل شما در زمینه تولید لوازم خانگی و خودرو سازی و حتی در تعمیر وسایل منزل یا عایق ‌کاری است حتما این مقاله را مطالعه فرمایید.





چسب برزنتی چیست ؟ 
چسب برزنتی که در بین مردم با نام‌های داکت تیپ و چسب داکت هم شناخته می‌شود، یک نوع نوارچسب پارچه ‌ای است که اغلب روی آن یک لایه پلی‌اتیلن کشیده ‌شده و ساختار بسیار محکم و انعطاف پذیر کامپوزیت هیبریدی دارد. در طراحی چسب برزنتی نخ‌های تاروپودی با هدف افزایش استحکام و قدرت ایجاد شده‌اند. ویژگی دیگر چسب های داکت، مقاومت بالای آن در برابر عوامل آسیب رسانی مانند مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی، آب و سایش است و به همین دلیل در محیط‌های صنعتی و آزمایشگاهی برای جلوگیری از انجام واکنش‌های شیمیایی خطرناک استفاده می‌شود.
تاریخچه چسب برزنتی
شاید با خودتان بگویید که اصلا نوار چسب برزنتی چیست و چگونه به وجود آمد؟ در جنگ جهانی دوم برای بسته بندی و ارسال جعبه‌‌های مهمات، در کارخانه‌های مبدا از موم و نوار استفاده می‌شد. وستا اشتودت یکی از کارگران بخش بسته‌بندی کارخانه تولید مهمات بود که روزی ایده مهمی برای مهر و موم کردن جعبه‌های مهمات به ذهنش رسید. او با خودش فکر کرد که اگر با یک نوار پارچه‌ای ضد آب و بادوام برای این کار استفاده شود هم کیفیت مهمات حفظ خواهد شد و هم احتمال باز شدن جعبه‌ها در حین حمل و نقل کمتر خواهد بود.او از طریق یک نامه ایده خود را برای رئیس جمهور وقت، فرانکلین دلانو روزولت فرستاد و پس از مدتی شرکت Janson با الهام گرفتن از ایده خانم اشتودت محصول جدید خود را با نام چسب برزنتی تولید کرد.خیلی زود سربازان و سازندگان فهمیدند که کاربرد چسب برزنتی  بسیار گسترده ‌تراز چیزی است که فکر می‌کردند. آن‌ها پی بردند که از این چسب برای برپایی چادرهای جنگی و تعمیر شیشه‌ها یا حتی لباس‌ها هم می‌توان استفاده کرد.
به دلیل اینکه برای ساخت این چسب از پارچه اردک پنبه‌ای بهره گرفته شده است، در زمان جنگ به آن نوار اردک هم می‌گفتند. البته این پارچه واقعا از پر اردک نیست بلکه از نوعی پنبه است که در آن رشته‌های نخ شکل متقاطع دارند و مثل پرهای پشت اردک ضد آب هستند. به علاوه چسب برزنتی در برابر طوفان‌ها و شرایط نامساعد آب و هوایی مقاومت شگفت‌انگیزی دارد و به همین دلیل در گذشته به آن نوار چسب طوفان و نوار چسب صد مایل در ساعت هم می‌گفتند. استفاده از چسب برزنتی به تازگی در کشور ایران رایج شده و کارخانه‌های مختلفی شروع به تولید چسب های برزنتی کرده‌اند.
کاربرد چسب برزنتی
به طور کلی از چسب برزنتی برای ثابت نگه داشتن لوله‌ها، تعمیر لوازم خانگی یا صنعتی، بسته‌بندی کردن جعبه‌ها و آب بندی کردن استفاده می‌شود؛ هم‌ چنین اگر روی سطوحی مانند دیوار یا کف خانه چسب ریخته است و با روش‌های دیگر هم نتوانسته‌اید آن را پاک کنید، کافی است یک تکه چسب برزنتی را روی لکه بزنید و بعد از مدتی بردارید.
خاصیت چسبندگی فوق‌العاده چسب برزنتی بر قدرت چسبندگی لکه غلبه خواهد کرد. به علاوه برای نابود کردن حشرات مزاحم، از بین بردن به هم ریختگی کابل‌ها و سیم‌های تلویزیون و کامپیوتر، تعمیر شلنگ آب یا کوله پشتی، صحافی کتاب‌ها با قطرهای متفاوت و حفاظت از دسته راکت تنیس هم استفاده کرد.
چسب برزنتی و یا نوار چسب برزنتی از دیگر انواع چسب های پرفروش بازار است که نوع بسته بندی آن به صورت حلقه و نواری شکل می باشد و استحکام بالایی برای چسبانده شدن دارد. نوار چسب برزنتی ، به دلیل دوام عالی در برابر آب وعوامل محیطی به چسب برزنتی ضد آب نیز معروف است. این نوع چسب برزنتی برای پر کردن درزهای عایق الاستومری لوله ای مانند لوله های سرد و گرم در موتور خانه ها بسیار استفاده می شود.
خرید با پایین ترین قیمت چسب برزنتی و نوار عایق الاستومری و دیگر ملزومات عایق را در فروشگاه آرتا فلکس تجربه کنید.مشتریان گرامی می توانند برای کسب اطلاع از قیمت چسب برزنتی و راهنمای خرید از طریق وب سایت با همکاران در ارتباط باشند و با بهترین راهنمایی توسط این فروشگاه نوار چسب برزنتی مورد نیاز را خریداری کنند.

دسته بندی : عایق الاستومری

دسته بندی : عایق

نظرات0